Inloggning




> Skapa Konto

> Glömt lösenord

Våra köpvillkor

Betalningsalternativ

Betalningsalternativ

Leveranser

Leveranser

Byte & Returer

Byte & Returer

Reklamationer

Reklamationer

Övrigt

Integritetspolicy (GDPR)

ORDERBEKRÄFTELSE
Efter att ni gjort er beställning skickas det automatiskt ut en bekräftelse på den mailadress som ni angav vi beställning. Kontrollera er order så att allt ser bra ut. Om något inte stämmer kontakta Kundtjänst.

Om du önskar göra en ändring på er beställning i efterhand så kontakta kundtjänst så fort ni kan så ser vi om vi kan göra en ändring!

LEVERANSER
Leveranser sker med DHL och PostNord Varubrev vid mindre beställningar.

PRIVATKUNDER
Fraktkostnaden för privatpersoner är 69kr och levereras till ett ombud där ni själva hämtar ut ert paket. Mindre paket som skickas med PostNord Varubrev levereras till postlåda om det är möjligt. Annars får ni meddelande om var ni kan hämta er paket.
Frakter där det kräver specialfrakt såsom långa lysrör eller skrymmande paket skickas med DHL hemleverans och kostar 175kr. Leveransen blir 2-5 dagar då detta ska aviseras och levereras hem.

OBS! När du beställt en vara är det du som kund som är ansvarig för att rätt leveransuppgifter har uppgetts och att du kan legitimera dig för att hämta ut paketet. Efter att vi har skickat ut paketet har vi ingen möjlighet att ändra leveransadress eller namn på paketet. Eftersom avisering sker via SMS är det viktigt att du anger ett mobilnummer som kan ta emot SMS.
När du mottagit din leverans kontrollera din leverans direkt och meddela oss på kundtjänst om något skulle saknas eller vara skadat.

FÖRETAGSKUNDER
Direktleverans dagtid kostar 99kr. Direktleveranser kräver att någon är på plats och kan ta emot leveransen. Företagsnamnet ska finnas tydligt på adressen så att DHL ska kunna leverera.

EJ UTHÄMTAT PAKET
Om paket kommer i retur ej uthämtat eller om företaget inte finns anträffbar förbehåller vi oss rätten att debitera samtliga kostnader som uppstår i samband med denna retur. Denna kostnad uppgår idag till 250kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Denna avgift dras av från er återbetalning vid retur. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter. Observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

LEVERANSTID
Leveranstiden för produkter som finns i lager är 1-4 dagar. Vi behandlar ordrar omgående och skickas normalt set samma dag eller dagen efter om allt finns i lager. Produkter som måste beställas från leverantör kan ta längre tid att leverera - kontakta oss om ni vill ha lagerstatus eller leveransdatum. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet om detta görs innan leveransen har lämnat Lampgrossens lager.

TRANSPORTSKADOR
Anmäl transportskador så fort som möjligt och utan dröjsmål till Kundtjänst. Anmälan om transportskada måste inkomma inom 7 dagar efter mottagen leverans. Om du redan vid mottagandet ser eller hör att något är trasigt i paketet öppna paketet direkt hos ombudet så att reklamation kan göras på plats.

BETALNINGSVILLKOR
Vi tillhandahåller följande betalsätt: Kortbetalning. SVEA Faktura 30 dagar. Banköverföring. Vi accepterar Visa och MasterCard. Fakturan skickas ut via brev några dagar efter leverans. Fakturan är kopplad till det person- eller organisationsnummer som används vid beställningstillfället.
Alla sidor där du som kund lämnar personliga uppgifter vid köp är så kallade säkra sidor (krypterad överföring). Kortbetalningen sker över en säker uppkoppling med SSL-certifikat utfärdat av Rapid SSL.

PRISER
Alla priser är angivna i SEK, du kan välja om du vill visa priserna inklusive eller exklusive moms.

 

BYTES OCH RETURRÄTT
Såväl privatkund som företagskund har du 14 dagars öppet köp och 30 dagar returrätt från det att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick i originalförpackning. Returfrakt betalas av kunden om inget annat avtalats. Spara ditt inlämningskvitto.
För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge dessa uppgifter när du kontaktar oss om en retur: Ordernummer. Artikelnummer på de produkter du vill returnera. Returanledning.
Varan bör förpackas väl, lämpligen i sin originalförpackning med tillhörande inneremballage och tillsammans med eventuella tillbehör, transportskador på grund av bristfällig emballering debiteras dig som kund. Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.
Om du vill byta en vara måste du själv skicka tillbaka produkten ni inte vill ha och göra en ny order via vår webshop. Din nya order behandlas separat från din retur.

REKLAMATION
Om en vara är felaktig, defekt eller felexpedierad, var vänlig kontakta oss inom 14 dagar så hjälper vi dig med hur du går vidare. Felleveranser som upptäcks efter 14 dagar kan vi tyvärr inte behandla, därför rekommenderar vi att man alltid kontrollerar sina varor så fort man mottagit dem och kontaktar oss direkt vid eventuella felleveranser.
Vi åtar oss att byta felaktiga eller trasiga produkter. Vill köparen ej ha någon ny produkt anses reklamationen istället vara ångerrätt och behandlas som en sådan. se Byte & Returer.
Köparen har ej rätt att kräva ytterligare ersättning eller andra anspråk mot säljaren.

Som privatperson har du 1 års garanti samt reklamationsrätt i 2 år från det du mottog leveransen. Reklamationen måste dock göras inom skälig tid och senast 2 månader efter att du upptäckte felet. Fel som täcks av garanti och reklamation gäller endast ursprungliga fel som redan fanns i produkten vid leverans. Fel som uppkommer p.g.a. egen åverkan på produkten utöver normalt användande täcks ej av garanti.
Vi lämnar ingen livslängdsgaranti på våra glödljuslampor.

MAILADRESSER/TELEFONNUMMER
Anledningen till att vi kräver dessa av er är för att ni ska kunna få en orderbekräftelse samt att vi behöver ert mobilnummer för att skicka en SMS-avisering..

FORCE MAJEURE
Lampgrossen är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc.